تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

جولان کرونا در چین|چین بالاترین شمار موارد کرونا را در چهارماه گزارش کرد

چین بالاترین موارد عفونت کرونا را در چهار ماه گذشته گزارش کرده و مقامات در تلاش برای کنترل شیوع در چند منطقه از جمله شهر ۱۳ میلیون نفری «شی‌آن» هستند که از روز پنجشنبه قرنطینه شده است.
کد خبر: ۳۶۸۶۲

جولان کرونا در چین|چین بالاترین شمار موارد کرونا را در چهارماه گزارش کرد

 چین روز شنبه ۱۴۰ مورد جدید کرونا را گزارش کرد که ۸۷ مورد آن مربوط به انتقال محلی است. شمار موارد انتقال محلی کرونا در روز جمعه ۵۵ مورد بود. این بالاترین میزان گزارش‌شده موارد عفونت کرونا در چین در چهار ماه گذشته است.

اهالی شهر قرنطینه‌شده شی‌آن در شمال غرب چین بدون گرفتن مجوز از کارفرمایان یا مقامات محلی نمی‌توانند آن را ترک کنند. خانوار‌ها فقط اجازه دارند یک عضوشان را هر دو روز یکبار برای خرید ملزومات به بیرون از خانه بفرستند. سایر اعضای خانوار‌ها به جز برای انجام کار‌های ضروری یا شرایط اضطراری که کارفرمایان یا مقامات تایید کرده باشند، اجازه خروج از خانه ندارند.

پرواز‌های محلی خروجی از شهر نیز از روز جمعه لغو شدند.

از طرف دیگر، قرار است مقامات محلی شهر شی‌آن نیز به خاطر آنچه «انجام ندادن درست وظایفشان» عنوان شده است، مجازات شوند. «کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۶ نفر در این شهر به خاطر انجام ندادن درست وظایفشان در پیشگیری و کنترل کووید، مجازات خواهند شد، اما مجازات آن‌ها را بیان نکرد.

شهر شی‌آن که به خاطر لشکر سربازان سفالینش شهرت دارد، تا به حال در مجموع ۳۳۰ مورد علامت‌دار انتقال محلی کرونا گزارش کرده است و نخستین مورد عفونت در آن در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) شناسایی شد.

گرچه این شمار عفونت نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر بسیار کم است، مقامات این شهر در راستای سیاست «تحمل صفر کرونا» اقدامات محدودکننده شدیدی را در آن اعمال کرده‌اند.

شیوعی که از شهر شی‌آن آغاز شده بود، تا به حال به پنج شهر دیگر از جمله پکن هم کشیده شده است. چین که آماده برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در ماه فوریه (اسفند) در پکن می‌شود، به شدت مراقب موارد عفونت‌های جدید کرونا است.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز